Казвам се Ирина Михайлова, завършила съм специалност „Педагогика“ в СУ „Св. Климент Охридски“ през 2013 г. Същата година станах възпитател в 12 СОУ „Цар Иван Асен II”, а малко след това и начален учител. Първокласниците, с които започнах, вече са в трети клас. Харесвам професията си много и не мога да си представя да работя друго. През учебната година преподавам и английски език като извънкласно занимание в детска градина. През лятото отделям време за занимания и игри със сборни групи в занималня.

В Прознание часовете ми обхващат начален етап на образованието – от 1 до 4 клас, като основно са насочени към учениците от първи и втори клас.

Децата и техните родители проявяват голям интерес към българския език и математиката,

…тъй като те са най-често посещаваните онлайн часове, така че е трудно да се каже кой предмет представлява по-голям интерес за тях.

Платформата Прознание позволява да подходя индивидуално към всеки един ученик. Това включва анализ на нивото на учениците още в първия урок, независимо от оценките, които те има в училището. По този начин мога да бъда най-полезна за детето, като надграждам знанията му или упражняваме пропуснато до момента.

В процеса на работа се ръководя от индивидуалния напредък на всяко дете.

Материалът се подбира спрямо нуждите на детето и се упражнява чрез игри. Всички знаем, че в училище класовете са големи и времето не е достатъчно за индивидуална работа с всеки ученик. Доста често се налага допълнителна работа извън регламентираното работно време. В Прознание съм имала индивидуални часове с ученици, които имат конкретни затруднения и сме посвещавали цели уроци именно на тези проблемни фрагменти. Защото ако последователността на наученото се „накъса“ или липсват достатъчните упражнения, това ще се отрази на знанията и уменията на детето при  следващото надграждане. Например, работех индивидуално с първокласник, с когото трябваше да усъвършенстваме различаването на групите гласни звуци и звучните и беззвучни съгласни в думите, като основната цел  бе правилното им прилагане в думите. „Настройвайки“ уроците според неговите нужди, детето практически спря да допуска грешки и успя да преодолее затрудненията си в продължение на няколко урока.

Мисля, че с идването на трети клас все по-осезаемо започва да се усеща необходимостта от допълнителна подготовка за част от децата,

…особено по предмети като човек и природа, човек и общество. Изведнъж материята става по-тежка и се нуждае от сериозно структуриране и онагледяване. Часовете по тези предмети обаче могат да бъдат изключително интересни и надграждащи общата култура на децата.

В онлайн курсовете на Прознание показвам на децата клипчета, посветени на най-различни исторически факти, опитвам се да провокирам впечатления у децата, защото така, чрез преживяване, запомнят и осмислят по-лесно, като знанията остават по-трайни. След което правим кратък тест и ефектът е много добър. Защото децата не боравят с абстрактни понятия – за тях топката е топка, но когато я видят, а не когато изпишат думата „топка“.

Аудио-визуалният материал, който използваме в Прознание, липсва в традиционното училище.

А днешните деца от съвсем малки ползват таблети, компютри и смартфони, които им създават друго светоусещане. С такива устройства те „участват“ в ситуацията. За тях е изключително важно да бъдат участници и в урока.

В онлайн урока детето може да опита това, което му се струва интересно. Децата всъщност са активните, а моята роля е по-скоро напътстваща и коригираща по пътя им към знанията. В процеса на работа те ми подсказват коя част от предварително подготвения материал да използвам и коя да остане за следващия път. Разбирам и какво трябва да добавя. Важното за мен е децата да бъдат сигурни в действията си, да не се страхуват да грешат и да се учат от грешките си, които заедно анализираме. По този начин урокът е пълноценен за всяко едно дете, а увереността в уменията и способностите допринася за личностното  им развитие.

Топлината и доброто отношение са важните неща, които децата усещат. И виртуалният формат на уроците не е пречка.

Единствената разлика между онлайн и традиционното образованието е възможността да бъдеш с децата и през междучасието и… да потупаш някого по рамото, когато се е справил наистина добре. Затова и двете форми на обучение са важни и е добре да бъдат неразделни. В първи и втори клас децата имат нужда от физическото общуване, както се казва, до вчера са били с родителите си. В Прознание онлайн обучението има своите предимства: достъпност, визуализиране на урока и активността на всеки ученик. Време е да се възползваме от комбинирания подход в обучението на децата ни!



СПОДЕЛЕТЕ

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin