Казвам се Евгения Бахчеванова и съм на 47 години. Живея и работя в Пловдив. Завършила съм Институт за детски начални учители „Христо Ботев“ в Бургас, а след това и Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ със специалност „Начална училищна педагогика“. Работила съм в различни градове на страната – започнах в Казанлък, а след това в Брезово и Пловдив. През годините съм работила като начален учител, а в момента се занимавам с деца в следобедните групи. Заедно работим върху подготовката за домашната работа.

Работата на учител е занимание на творец – запалваш ги да поемат знания, виждаш любопитството в очите им, а това наистина те мотивира да работиш!

В следобедните занятия подготовката е различна – трябва да се справиш с умората на децата, да им помогнеш да се концентрират с помощта на игри,  да ги мотивираш да учат без съпротива. Винаги съм обичала да включвам игри и приказни герои в уроците. Много често сме започвали часа в училище с песничка – самата аз свиря на акордеон, това създава настроение и желание у децата да пеят, а после плавно преминаваме към уроците.

В Прознание учителят има възможността да превърне урока в приказка. Приказка, която създава сам и въвлича в нея своите онлайн ученици. Харесва ми много! Същевременно, може да се отделя нужното време на тази част от материала, която затруднява детето и да се продължи, след като я е усвоило и затвърдило. Вървим по учебната програма, но с темповете, които учениците сами задават – всеки според възможностите си.

Харесва ми да разработвам онлайн уроци. Това изисква предварително обмисляне, задълбочена подготовка, избор на източници, илюстративен материал, с който урокът да се обясни, но инвестицията си струва. Децата, с които работя в платформата са 7-9-годишни.

И всеки един предмет може да им стане интересен в зависимост от това, как се представя материала.

Винаги, дори в движение могат да бъдат добавени кръстословици, задачки за отмора, игри т.н.

В онлайн пространството има изключително интересни филмчета, които са подходящи за предметите Човек и природа и Човек и общество. Внимателно подбрани, те могат да отворят сетивата и любопитството на учениците.

А какво обичат да правят децата? Обичат да подреждат пъзели, да се занимават със задачи за наблюдателност, обичат да рисуват.

В рисунката на едно дете можеш да видиш нагласата му към света, можеш да усетиш емоцията в душата му.

А това е първата стъпка към детето, защото знаеш какво ще го докосне, от какво има нужда.

Преподаването през платформата Прознание ме увлече до степен вече да си представям мислено материалите, които са ми необходими за подготовката на един урок – как ги подреждам, как ги подбирам, за да постигна конкретната цел на урока. В началото, когато започнах, ми беше трудно, защото онлайн преподаването е и промяна на мисленето. Не очаквах да е така, защото в училище работя с много деца. Чудех се също как така ще мога да работя с всяко дете – да го наблюдавам, да задържам вниманието му, и разбира се, да използвам пълноценно разнообразните инструменти за преподаване във виртуалната класна стая. Оказа се, че всичко това е възможно, а освен това е неповторимо преживяване както за децата, така и за мен. А ние всички се учим най-добре от преживяванията си.



СПОДЕЛЕТЕ

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin