Всички знаем колко е трудно понякога на учениците да се концентрират в класната стая. Особено ако се преподава дисциплината, която не им е сред любимите. Преподавателите опитват да разнообразяват дейностите, не винаги с резултат. Всеки ученик има различно темпо на учене, начин на възприемане на учебното съдържание, нужда от индивидуален подход, което е изпитание за всеки учител. Особено в класна стая с 30 ученици.
Моделът обърната класна стая се използва от много преподаватели като начин за качествено разнообразяване на преподавания материал. Но какво всъщност представлява този подход?
„Обърнатата класна стая“ е педагогически модел, в който елементи на типичните лекции и домашните на курса са разменени. Учениците четат предварително споделени учебни материали или гледат кратки видео лекции у дома преди началото на урока, а времето в клас е посветено на упражнения, проекти или дискусии.
Как започва всичко?
Много фактори са спомогнали за създаването на този модел, но двама иноватори играят ключова роля в историята му. През 2007 г. учителите Джонатан Бергман и Аарон Самс от Park High School, Колорадо, откриват софтуер, който записва презентации на PowerPoint. Те записват и публикуват онлайн вече проведените лекции за учениците, които не са присъствали в урока. Лекциите започват да се разпространяват между учениците с огромна скорост. В следствие на това, двамата преподаватели били поканени да участват в редица семинари, на които да разказват за метода „Обърната класна стая“. Като резултат, преподавателите, участвали в лекциите, започнали да използват онлайн видеоклипове и други подобни формати, за да преподават на учениците извън класната стая, запазвайки времето в клас за съвместна работа и усъвършенстване на придобитите умения.
Моделът „Обърната класна стая“ дава повече възможности на учителите да работят директно с учениците си.
Поради това, те могат ясно да определят, когато даден ученик има проблеми с определено учебно съдържание и да работят с него индивидуално. Увеличеното взаимодействие с учениците в класната стая помага на учителите да се запознаят с различните стилове на учене на своите ученици, така че да могат да ги подкрепят в техните индивидуални нужди.
В Прознание този метод е един от водещите при учениците от гимназиалния етап.
Преди урока, учителят споделя с тях текстове или други материали, с които да се запознаят предварително, а времето в онлайн сесията на живо е посветено на практически упражнения, проекти и дискусии под ръководството на учителя. По този начин учениците стават активни участници в учебния процес. Така се насърчава активното и колаборативното им учене и по-задълбоченото осмисляне на темата. Използването на метода „Обърната класна стая“ по време на синхронна сесия за практическа работа с усвоените нови знания дава възможност на учителя да прецени по-добре слабостите във възприемането и да реагира. От друга страна, съвместната работа насърчава социалното взаимодействие между учениците и ги стимулира да се подкрепят и обучават.
Методът „Обърната класна стая“ включва предварителна работа и изисква нужното ниво на самоорганизация и самодисциплина. Учителите, които са опитали, несъмнено са постигали успех. Обръщането на класната стая е един повтарящ се процес, който се усъвършенства постоянно, за да е полезен в практиката на всеки учител.
СПОДЕЛЕТЕ
Вашият коментар