Да учиш с онлайн учител на живо може да бъде полезно, забавно и най-важното – колективно преживяване. Това разбрахме, когато имахме възможност да споделим урок по ориентиране в планината заедно с учениците в 3 клас на 68 СУ „Академик Н. Обрешков“ в кв. „Дружба 2“. Училището е едно от първите в София, направили крачка към уроците с гостуващ онлайн учител, които Прознание провежда. „Включването на онлайн учителя в традиционната класна стая става през виртуалната класна стая на Прознание. Тя предлага възможности за използване на широк набор от интерактивни материали. Благодарение на всичко това учителят може да представи темата по интересен начин, макар и да не е физически в класната стая с децата“, разказва Вероника Рачева, директор „Учебни дейности“ в Прознание.

„Учениците са изключително впечатлени, че някой от такова разстояние може да им бъде полезен. Идеята на гостуванията е максимален брой деца да се запознаят с интерактивните методи, разказа директорът на училището – г-жа Пейчева, допълвайки, че участието ще им помогне да разберат как да използват правилно виртуалното пространство, без то да им вреди. Екипът на училището е убеден, че иновативната форма на обучение има голям успех сред децата, които са изключително технологично ориентирани. „Миналата седмица правихме контролна работа върху така проведен урок и средният успех беше над  5.00. Това е просто блестящо“, допълва директорът на училището.

Виртуална класна стая не спира да се развива. Създателите работят върху непрестанното подобряване на нейните инструменти и възможности. Крайната цел е преподавателят да може да взаимодейства и работи ефективно с децата, независимо на какво разстояние се намира. Благодарение на технологията, учениците могат да усвоят и претворят новите знания по интересен за тях начин „От какво имаме нужда в планината, ако сме на палатки?“, пита преподавателят Светлана, разказвайки какво е необходимо да направим, ако вали дъжд. Малко по-късно децата сравняваха маркировки  на планински терени. Виртуалната класна стая предразполага учениците да участват на всякакви нива в урока – да разглеждат снимки и видеа, да коментират заедно с преподавателя, да изработват материали по темата, да решават практически задачи по групи и много други.  Така за финала на часа децата имаха възможност да съставят в екипи свои планински маршрути, като пресъздадат новите знания, представени от гост-учителя.

„Харесва ми да уча по този начин, интересно е. Има много непознати неща и се забавлявам, разказа Лъчезар, ученик в 3 клас. „Много ще хареса и на другите деца!“, допълва неговият съученик Самуил. Децата и техните преподаватели са сигурни, че този метод ще става все по-разпространен.



СПОДЕЛЕТЕ

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin